70-es hibakód – Sentinel SuperPro-NET kulcs

Probléma leírása #

Hálózati használat során a kliens számítógépe 70-es hibaüzenetet küld az AxisVM indításakor.

Az AxisVM licencelés a Sentinel SuperPro-NET kulcstechnológián keresztül történik, amely az egy- vagy többfelhasználós hálózati licencek általános fizikai védelmi eszköze. (Részletesen leírás a Felhasználói kézikönyv 2.2.1. fejezetében)

Ok #

  1. Ha az AxisVM-et egy kliens gépen indítjuk, akkor el kezdi keresni a hálózaton az elérhető hálózati kulcsokat, ellenőrizve minden egyes Sentinel Pro Servert futtató számítógépet. A 70-es hibakód azt jelenti, hogy a gép nem tud hozzáférni a Sentinel SuperPro kulcshoz. Feltételezve, hogy a telepítés hibamentesen zajlott, ennek oka rendszerint a hibás tűzfalbeállításokban keresendő.
  2. Másik oka lehet, hogy a megfelelő információk elvesztek a Sentinel kulcsból, ezért annak frissítése szükséges.

Megoldás #

A hálózati kulcs működésének ellenőrzéséhez gépeljük be a böngészőbe: Server IP:6002 (például: 192.168.18.23:6002). Ebben az esetben a Sentinel License Monitor alkalmazás indul el.

A felhasználó ehhez hasonló információkat kaphat:

Ha a táblázat “Keys” cellájára kattintunk, akkor ellenőrizhető, hogy jelenleg milyen felhasználók használják a licencet. Fontos: ha a program leállt, de nem tudott megfelelően kijelentkezni egy licencből, a licenc foglalt lesz pár percig, mielőtt újra elérhetővé válik.
De a licenc hamarabb is felszabadítható a Sentinel License Monitor-ban.

További lépések:

  • tűzfal beállítások ellenőrzése: a hálózatos működés biztosítása érdekében engedélyezze a tűzfalon a TCP/IP valamint UDP protokollokat a 6001 és 6002-es portokra.
  • kapcsolati sebesség javítása: tanácsos létrehozni egy NSP_HOST környezeti változót a kliens gépen, amely a számítógép helyi hálózati IP-címét definiálja a kereséshez, pl.: NSP_HOST = 192.168.0.23 ( a szerver IP címe). Egynél több hálózati kulcs esetén az NSP_HOST1, …., NSP_HOST5 környezeti változók beállítása, amelyek kulcsokkal azonosítják a számítógépeket. Az így kezelhető kulcsok maximális száma 5.
    Windows 10 alatt: nyissa meg a Keresés indítását, írja be az „env” szót, válassza ki a „Edit the system environment variables (Rendszer környezeti változók szerkesztése)” lehetőséget, válassza a „Environment variables…(Környezeti változók…)” beállítást, és állítsa be a környezeti változókat.

Ha a fenti lépések egyike sem oldja meg a problémát, egy másik lehetőség a hardverkulcs információinak frissítése a következő lépésekkel: 

  1. Használja  a kliens számítógépet
  2. Indítsa a  RefreshNetLicenses.exe fájlt az AxisVM mappa Refresh almappája alól
  3. Válassza ki a legutóbbi (aktuális) hálózati licencfájlt (AxisVMvsz_xxxx_NET_yy.key)
    A fájl nevében a jelölések:
    vsz = verziószám (pl. x6),
    xxxx = licenc száma
    yy = felhasználók maximális száma
  4. Kattintson a  “Refresh the network dongle“ gombra
    A sikeres frissítésről üzenet érkezik.

Hibaelhárítás #

Amennyiben a hibaüzenet továbbra is megjelenik, akkor szükséges lehet egy log fájl elküldése a supportteam@axisvm.eu email címre. Használja a Sentinel hivatalos hibaelhárító eszközét a hálózati teszt elvégzéséhez, amelyet elindíthat innen: C:\AxisVM X6\Sentinel\Medic\Sam131.exe