Probléma leírása #
Az AxisVM összeomlik a következő hibaüzenettel:
“Access violation at address “xxxxxxxxxxxxxxxx“ in module “atio6axx.dll”.
Read of address “xxxxxxxxxxxxxxxx“
Ok #
Fontos megjegyezni és megérteni, hogy az üzenet nem az AxisVM-ben keletkezik, hanem a grafikus kártya illesztőprogramjának működése okozza. Tapasztalataink szerint az AMD kártyákat általában jobban érinti a probléma.
Amikor a grafikát az AxisVM-ben inicializáljuk, a szabványos Windows illesztőprogramot vagy a grafikus kártya gyártójának illesztőprogramját használjuk. Ha a hardveres gyorsítás be van kapcsolva, akkor a grafikus kártya illesztőprogramja kerül felhasználásra.
Az atio6axx.dll fájl az Advanced Micro Devices, Inc. által kifejlesztett AMD OpenGL illesztőprogram része.
Az AxisVM-nek, valamint más alkalmazásoknak vagy játékoknak szüksége lehet erre a fájlra a megfelelő működéshez. Ha az atio6axx.dll nem működik megfelelően, az AxisVM indításakor hiba keletkezhet.
Megoldás #
A következő lépések segíthetnek a probléma megoldásában:
• Frissítse a grafikus kártya illesztőprogramját
• Manuálisan töltse le és helyezze el az atio6axx.dll fájlt az AxisVM mappába, amely alapértelmezés szerint a C:\AxisVM X6 alatt található.
• Kapcsolja ki a „Videó hardvergyorsítás” kapcsolót a Beállítások> Alapbeállítások> Színek alatt
• Tiltsa le az „OpenGL gyorsítótárak használatának engedélyezése” lehetőséget a Beállítások> Alapbeállítások> Színek alatt, és hagyja bekapcsolva a „Videó hardvergyorsítás”-t. Az „OpenGL gyorsítótárak használatának engedélyezése” beállítás szabályozza, hogy mekkora adatmennyiséget kell a grafikus kártyának feldolgozni. Ha a gyorsítótár be van kapcsolva, akkor több adatot küld a rendszer, és a megjelenítés gyorsabb lehet. Ha a probléma azért jelentkezik, mert az illesztőprogram időről időre nem tudja kezelni a nagy adatmennyiséget, akkor ez megoldás lehet. A gyorsítótár kikapcsolásával az adatok „egyenként” kerülnek elküldésre, de ez lassíthatja a nagy méretű modellek megjelenítését.